Reklama
 
Blog | Lucia Šlechtová

To máte to samý, taky tam jsou bublinky…

takhle reagovala číšnice v jedné nejmenované brněnské restaraci U kormidla na můj dotaz, proč mám na stole Tomu Natura místo Mattonky, kterou jsem si objednala.

První obraz

Menu bylo výborné, a protože jsem měla trochu žízeň, rozhodla jsem se, že si objednám ještě něco k pití. Vzala jsem do ruky nápojový lístek a vidím: Mattoni 0, 33l – 18 Kč. Fajn. Číšnici, která odnášela nádobí z menu, jsem řekla: „ještě jednu Mattonku prosím“ a čekala jsem, až ji přinese. Najednou se přede mnou objevila lahev s vodou, ovšem ne Mattoni, ale jemně perlivá Toma Natura. „Já si ale objednala Mattonku“, upozornila jsem číšnici, a ona na to „to je stejný, Mattonku nemáme“. Já na to, že to stejný není, v lístku že stojí Mattoni a na stole Toma. Číšnice si stále vedla svou a já jí řekla, ať to odnese, že jsem měla objednanou Mattonku. Uraženě a s poznámkami, na které jsem reagovala „tak tam (rozumějte: v nápojovém lístku) máte mít napsáno Tomu a ne Mattoni, když Mattoni nevedete“, vodu odnesla a přinesla účet za menu. Zaplatila jsem, odešla a pití si koupila jinde.

Druhý obraz

Reklama

Byla jsem v Lednickém zámku na brigádě. „Po šichtě“ jsem šla do restaurace na oběd a ze seznamu bezmasých jídel si objednala „smažené žampiony, zeleninová obloha“ a k tomu z příloh „bramborový salát“. Dostala jsem jeden talíř, na kterém byly smažené žampiony a bramborový salát. Obloha nikde. Říkala jsem číšnikovi, že v jídelním lístku je u těch žampiónů napsaná obloha, a on na to, že „k přílohám oblohu nedáváme“. Trvala jsem na svém, a nakonec jsem si vybojovala dezertní talířek plný zeleniny.

Pro zajímavost jsem si dala úplně stejné jídlo ještě jednou, když v restauraci obshluhoval šéf. Dostala jsem jeden talíř se žampiony a oblohou a druhý s bramborovým salátem. Když je kocour pryč, mají myši pré, říká staré známé české přísloví, a má v tomto případě naprostou pravdu.

Shrnutí

To, že podobné chování našim restauratérům a číšníkům prochází, je zřejmě dáno tím, že si je většina zákazníků nechá líbit, protože chce mít klid, nechce si kazit náladu, nebo jí to je jedno, anebo k tomu třeba má úplně jiný důvod, který mně není znám. Mají pak pocit, že si vše mohou dovolit, a jelikož většina lidí takové chování skutečně přehlíží, urážejí se pak, když se někdo právem ohradí. Nenechme sebou manipulovat a dávejme pozor na to, co za své peníze dostáváme. Proč za ně nechtít právě to, co jsme si objednali?